Rejali M, Hadipour M, Molavi Vardanjani H. The Effect of Educational Workshop Method on H1N1 Influenza-Related Knowledge of Students of Isfahan University of Medical Sciences, Iran. J Health Syst Res 2011; 7 (2)
URL:
http://hsr.mui.ac.ir/article-1-241-fa.html
مهری رجالی ، مریم هادیپور ، حسین مولوی وردنجانی . تأثیر روش تدریس کارگاهی برآگاهی دانشجویان در ارتباط با بیماری آنفلوآنزای (H1N1)A. مجله تحقیقات نظام سلامت. 1390; 7 (2)
URL: http://hsr.mui.ac.ir/article-1-241-fa.html
1- مربی، گروه آمار واپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان
2- دانشجو کارشناسی ارشد ، کمیته تحقیقات دانشجویی، گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان
3- دانشجوی دکتری اپیدمیولوژی، گروه آمار و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان
چکیده: (1228 مشاهده)
چکیدهمقدمه: با نظر به آنچه در ارتباط با اهمیت موضوع بیماری آنفلوآنزای (H1N1) A مطرح است و نیز اهمیت موضوع انتخاب روش آموزشی، مقاله حاضر تأثیر روش تدریس کارگاهی را در ارتباط با موضوع بیماری نوپدید همهگیری دهنده آنفلوآنزای نوع A مورد بررسی قرار داد.روشها: این مطالعه نیمه تجربی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 89-1388 انجام شد. 67 نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت در مقطع کارشناسی با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه خودایفای کشوری مقابله با همهگیری آنفلوآنزا بود. برای تحلیل نتایج از نرمافزار SPSS و روشهای آماری توصیفی و آزمونهای آماری استفاده گردید.نتایج: روش تدریس کارگاهی تأثیر معنیداری بر افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به بیماری آنفلوآنزای نوع A داشت (05/0 > P). دانشجویان دختر و پسر از نظر میزان آگاهی پس از آموزش به روش کارگاهی، اختلاف معنیدار داشتند (05/0 > P).نتیجهگیری: روش تدریس کارگاهی بر اساس آنچه در این مطالعه به اجرا در آمد، میتواند منجر به افرایش کافی در آگاهی دانشجویان در ارتباط با بیماریهای عفونی مسری و همهگیر شود.واژههای کلیدی: آنفلوآنزای نوع A، روش تدریس کارگاهی، آگاهی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دریافت: 1399/4/26 | پذیرش: 1390/4/24 | انتشار: 1390/4/24