Research code: A-10-602-2
Saboohi Z, Hajihashem M, Hoseini A S. The Importance of Creating and Developing Networking through Mentoring Method for Sharing Experiences among School Health Carers in Iran (Letter to Editor). J Health Syst Res 2025; 20 (4) :455-457
URL:
http://hsr.mui.ac.ir/article-1-1827-fa.html
صبوحی زهرا، حاجیهاشمی مینا، حسینی آوا سادات. اهمیت ایجاد و توسعه شبکهسازی به روش منتورینگ برای اشتراک تجارب بین مراقبان سلامت مدارس در ایران (نامه به سردبیر). مجله تحقیقات نظام سلامت. 1403; 20 (4) :455-457
URL: http://hsr.mui.ac.ir/article-1-1827-fa.html
1- دانشجوی دکتری تخصصی، گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری تخصصی، کمیته تحقیقات دانشجویی و گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
3- استادیار، گروه بهداشت، دانشکده علوم پزشکی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
چکیده: (467 مشاهده)
-مراقبین سلامت در مدارس با نقشهایی مواجهاند که جهت بهتر ایفا نمودن نقش هایشان، نیازمند یادگیری مهارت هایی در زمینه مدیریت، هماهنگی برنامه ها و مراقبت از سلامت دانش آموزان هستند. بسیاری از مراقبین سلامت جدیدالورود به دلیل نبود آموزش رسمی و حمایت حرفهای، با چالشهای متعددی روبرو میشوند. شبکهسازی و منتورینگ به عنوان ابزارهای کلیدی برای حمایت از این افراد شناخته شده است. تجارب نشان میدهد که مربیگری میتواند رضایت شغلی و کارایی مراقبین سلامت را افزایش دهد. برای بهبود وضعیت مراقبین سلامت در مدارس و ارتقاء کیفیت خدمات، نیاز به رویکردی جامع در سیاستگذاری سلامت وجود دارد که شامل تدوین سیاستهای حمایتی، ایجاد شبکههای ملی، توسعه پلتفرمهای آنلاین و برنامههای آموزشی است. این اقدامات میتوانند به مراقبین سلامت کمک کنند تا وظایف خود را به درستی انجام دهند و سلامت و رفاه دانشآموزان را بهبود بخشند؛ همچنین تأکید و سرمایهگذاری بیشتر در این زمینه میتواند به ارتقاء کیفیت شغلی مراقبین سلامت مدارس در ایران منجر شود.
کلیدواژه ها: شبکه سازی، منتورینگ، اشتراک تجارب، مراقبین سلامت مدارس
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دریافت: 1403/4/4 | پذیرش: 1403/5/1 | انتشار: 1403/7/15